לייעוץ מקצועי חייגו: 03-5225358
contact
העסקת שפים זרים במסעדות אתניות

העסקת שפים זרים במסעדות אתניות

אשרת שפים מסעדות אתניות

מאת: עו”ד שני אלקבץ כהן | פורסם בתאריך: 24/1/21

מחבר: שני אלקבץ כהןמסעדות אסיאתיות אתניות רבות בישראל אשר מגישות מאכלים מהמזרח הרחוק, מעוניינות להעסיק במסעדה שף זר מקצועי המגיע בדרך כלל מאחת ממדינות אסיה (סין / תאילנד / יפן וכו’). קבלת היתר להעסקת שף זר מהווה בהליך בירוקרטי לא פשוט עבור מעסיקים רבים ובמסגרתו על המסעדה/החברה המבקשת לעמוד במספר רב של קריטריונים והיותה כפופה למגבלות שונות בחוק.

חשוב לדעת כי לא ניתן להעסיק מומחה זר מבלי לקבל אישור מקדים והיתר מרשות האוכלוסין וההגירה והעושה כן עובר על החוק וצפוי לקנסות כבדים ואישומים פליליים. משרדנו מתמחה ובעל ניסיון רב בהגשת בקשות להיתרים לשפים למסעדות אסיאתיות, מעבר של שפים בין מסעדות, ניוד שפים, קבלת אשרת כניסה (“אינטר ויזה”) לצורך חופשת מולדת, הארכת רישיון עבודה ועוד.

האם כל מסעדה יכולה להגיש בקשה להעסקת שפים?

על פי נהלי משרד הפנים, על המסעדה להוכיח שמוגשים לסועדיה מאכלים מהמזרח הרחוק ולשם כך יש לצרף לבקשה תפריטים עדכניים של המסעדה. כמו כן, יש למשרד הפנים סמכות לשלוח פקח לבצע ביקורת במסעדה ולוודא שאכן מוגשים המאכלים עליהם המסעדה הצהירה. ככל והמסעדה הפסיקה להגיש חלק מהמאכלים עליהם הצהירה והציגה בתפריט, עליה לעדכן את רשות האוכלוסין וההגירה .

קבלת היתר להעסקת שפים

לצורך קבלת ההיתר להעסקת שף זר ממשרד הפנים – יש לשלם אגרת בקשה, להמציא מסמכים שונים ולעמוד בקריטריונים. חשוב לדעת כי ההיתר להעסקת השף הזר ניתן על ידי רשות האוכלוסין וההגירה למשך שנה אחת בלבד וכל שנה יש לחדשו.

הפקדת ערבות בנקאית לשפים: בגין כל היתר שניתן למומחה שאינו בעל השכלה אקדמית, המעסיק יתבקש להפקיד בידי רשות האוכלוסין וההגירה ערבות בנקאית להבטחת תשלום שכר המומחה בסכום שיקבע ושלא יפחת משכר של שני חודשי עבודה (לא פחות מ-41,712 ₪). הערבות הבנקאית תעמוד בתקופה עד שנה לאחר סיום ההיתר ולא תוחזר למעסיק לפני כן.

רישיון עבודה לשפים

לאחר קבלת היתר להעסקת השף ממשרד הפנים, יש לפנות ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה, באזור בו ממוקמת המסעדה על מנת שיוטבע בדרכונו של השף המומחה רישיון העבודה מסוג ב/1. הרישיון יינתן למשך שנה ובכל מקרה לא יותר מהתקופה המצוינת בהיתר. על מנת לקבל את רישיון העבודה, על המעסיק לשלם אגרת רישיון שנתית בסכומים המפורסמים באתר רשות האוכלוסין וההגירה. כמו כן, בהתאם לנהלי משרד הפנים, המעסיק ישלם שכר עבודה לכל שף מומחה זר שאינו נופל מפעמיים השכר הממוצע במשק 20,856 ₪ (נכון למועד כתיבת מאמר זה, השכר הממוצע במשק על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי הוא 10,428 ש”ח ולכן בהכפלה מדובר ב-20,856 ש”ח וזאת לפני תשלומים לעובד בגין שעות נוספות וזכויות סוציאליות). בנוסף, יש לבטח את השף הזר בביטוח רפואי לעובדים זרים, חובה לספק לשף מגורים הולמים ועוד.

* התקופה המקסימלית בה יכול שף זר לעבוד בישראל עומדת על 63 חודשים.
** קיימים מקרים חריגים בהם ניתן להאריך תקופה זו לאחר קבלת אישור רשות האוכלוסין וההגירה.

למידע נוסף וסיוע בנושא, מוזמנים לפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ וליווי לאורך כל ההליך!

שתפו עם חברים
זקוקים לייעוץ? צרו קשר
03-5225358
רחוב הכישור 51, קומה 3, חולון, 5886605
03-6304660
השאירו פרטים ונחזור אליכם