לייעוץ מקצועי חייגו: 03-5225358
contact
הזמנת בן זוג זר לישראל

הזמנת בן זוג זר לישראל

הזמנת בן זוג זר לישראל - אלקבץ כהן משרד עורכי דין

מאת: עו”ד שני אלקבץ כהן | פורסם בתאריך: 2/4/2023

מחברת: עו"ד שני אלקבץ כהן

הכרת בן או בת זוג זרה? אתה מעוניין לחיות איתה או איתו חיים משותפים בישראל?

במאמר זה אנסה לעמוד על מספר נקודות חשובות בתהליך הזמנת בני זוג זרים לישראל לצורך חיים משותפים.

 

הזמנת בני זוג זרים לישראל

רבים  בציבור  אינם מודעים לכך שלעיתים קרובות רשות האוכלוסין וההגירה מערימה קשיים רבים על זוגות “מעורבים” בהם אחד מבני או בת הזוג אינם אזרחי מדינת ישראל.

ראשית, יש להבין כי לאזרח הישראלי אין זכות קנויה לחיות עם בת הזוג הזרה בישראל ותהליך קבלת אשרת שהייה ועד לקבלת מעמד אזרחות לבן הזוג הזר אינו אוטומטי וכרוך בהליך האורך מספר שנים (תלוי אם בני הזוג נשואים או ידועים בציבור) שרק בסופו ולאחר מספר שנים יקבל האזרח הזר, מכוח יחסיו או נישואיו לאזרח הישראלי מעמד של אזרח או תושב קבע.

קיים מקרים רבים ומגוונים בהם משרד הפנים אף מסרב לבקשות של אזרחים ישראלים של הזמנת בת זוג זרה. הסיבות לסירוב הבקשות הן רבות ומגוונות. לדוגמא, במקרים בהם האזרח הזר שהה בישראל בעבר באופן לא חוקי או שגורש בעבר מישראל או שיש לו עבר פלילי. הסיבות רבות ומגוונות.

כפי שציינתי מדובר בתהליך מורכב האורך מספר שנים, אשר במהלכו יידרש האזרח הישראלי בשלב ראשון להגיש בקשה מתאימה לפתיחת תיק חיים משותפים ולקבלת מעמד לבן הזוג הזר. במידה ובן הזוג מצוי בחו”ל, אז בנוסף יש להגיש בקשה להזמנת בן הזוג הזר לישראל. מדובר בתהליך האורך מספר חודשים בודדים (במקרה הטוב) ובמקרים חריגים אף מעל שנה ובמהלכו נכפית על בני הזוג פרידה זמנית עקב מרחק גאוגרפי.

הזמנת בת זוג זרה / בן זוג זר לישראל

במשרדנו טופלו עשרות רבות של בקשות להזמנת בת זוג זרה בהצלחה רבה ובלוח הזמנים הקצר ביותר להתחלת ההליך המדורג בישראל.

כפי שצויין, תהליך הזמנת בת זוג זרה או בן זוג זר לישראל, הינו הליך מורכב וכרוך בהצגת מסמכים שונים למשרד הפנים בין היתר, ממדינת מוצאו של הזר. כך למשל, יידרש האזרח הזר להציג בפני רשות האוכלוסין וההגירה תעודת לידה מאומתת כדין , תעודת יושר המוכיחה כי אין לזר/ה עבר פלילי וכן תעודה המעידה על הסטטוס האישי (רווקה/גרושה /אלמנה). זאת בנוסף לשורה ארוכה של מסמכים להוכחת כנות הקשר הזוגי בין האזרח הישראלי לזר/ה.

הזמנת בת זוג זרה  או הזמנת בן זוג זר תיעשה גם במקרים בהם בני הזוג אינם נשואים. קיימים מקרים בהם בן הזוג הישראלי לא היה מודע לתהליך הזמנת בת הזוג הזרה והיא הגיעה לישראל ללא אישור מוקדם מרשות האוכלוסין וסורבה כניסתה לישראל עקב חשש להשתקעות.

להסתייע בעורך דין מומחה בנהלי רשות אוכלוסין וההגירה

על מנת להימנע מאי נעימות, מומלץ להסתייע  מבעוד מועד בעורך דין מומחה ומקצועי בנהלי רשות אוכלוסין וההגירה בהגשת בקשה להזמנת בת הזוג הזרה וייצוג בהליך המדורג להסדרת מעמד בן או בת הזוג הזרה.

מעוניין בהזמנת בת זוג או בן זוג זר לישראל? פנה למשרדנו לקבלת ייעוץ מקצועי וליווי מקיף על ידי עו”ד מומחה בתחום הגירה והסדרת מעמד בישראל.

שתפו עם חברים
זקוקים לייעוץ? צרו קשר
03-5225358
רחוב הכישור 51, קומה 3, חולון, 5886605
03-6304660
השאירו פרטים ונחזור אליכם