לייעוץ מקצועי חייגו: 03-5225358
contact
העסקת מומחים זרים בהייטק

העסקת מומחים זרים בהייטק

העסקת מומחים זרים בהיי טק - משרד עו

כחלק מהמתווה של ממשלת ישראל לעידוד הפעילות הכלכלית של חברות הייטק, ועל מנת להקל עליהן בכל הנוגע להתנהלות בינן לבין הממשלה וגיוס עובדים, נקבע נוהל מיוחד הקובע הסדר מיטיב ומהיר לחברות הייטק המעוניינות להעסיק בשורותיהן מומחים זרים.

העסקת מומחים זרים ענף הייטק בישראל

הנוהל הרלוונטי לטיפול בבקשות של חברות הייטק וסייבר להעסקת מומחים זרים בישראל הוא נוהל מס’ 5.3.0043 של רשות האוכלוסין וההגירה. תנאי סף להגשת בקשה למומחים זרים לפי נוהל היי טק, הוא שהחברה המבקשת מוכרת כתאגיד עתיר ידע טכנולוגי על ידי הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית.

בשלב ראשון על החברה המבקשת להעסיק מומחה זר להגיש לרשות האוכלוסין וההגירה ביחד עם הבקשה המקוונת אישור לשימוש בנתוני הרשות הלאומית לחדשנות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ואפשרות בדיקת החברה על ידי הרשות לחדשנות.

חברת ההיי טק חייבת לקבל את אישורה של הרשות לחדשנות כתאגיד עתיר ידע. ניתן לעיין בקריטריונים לקבלת אישור הרשות לחדשנות באתר האינטרנט של הרשות לחדשנות (נוהל להכרה בתאגיד כתאגיד עתיר ידע טכנולוגי לעניין הבאת מומחה זר בהייטק (ויזת עבודה ב/1 של רשות האוכלוסין וההגירה).

ההסדרים המיטיבים לחברות הייטק שהוכרו כתאגיד עתיר ידע טכנולוגי:

  • טיפול מזורז בבקשות להעסקת מומחה זר בשכר מומחים תוך 6 ימי עבודה מיום קבלת תשובת הרשות לחדשנות.
  • העסקת בן /בת הזוג של מומחה זר המועסק בהיי טק – מומחה זר המועסק בהיי טק בעל רישיון מסוג ב/1 מומחה, יהא רשאי לבקש רישיון עבודה ב/1 כללי בן זוג של מומחה היי טק עבור בן/בת הזוג. בן הזוג יוכל לעבוד אצל כל מעסיק בישראל, גם ללא היתר להעסקת עובדים זרים. מדובר באשרה מיוחדת שאינה ניתנת באשרות מומחים אחרות וייחודית לענף ההיי טק כחלק מהמגמה לעידוד תעשיית ההיי טק בישראל.
  • העסקת בוגר אקדמאי זר וסטודנט זר בחברת היי טק – אזרח זר שסיים לימודים אקדמאים בישראל במוסד להשכלה גבוהה באחד מהמקצועות כדלקמן: אלקטרוניקה, מחשבים, הנדסת חשמל , מערכות מידע וכיוצ”ב. יודגש כי כחלק מההטבות לעידוד תעשיית ההיי טק אין התחייבות במקרה זה לתשלום שכר מומחים (פעמיים השכר הממוצע במשק). המכסה המירבית להעסקת בוגרים אקדמאים זרים תחת היתר זה היא עד 500 היתרים.

אלקבץ כהן משרד עורכי דין מתמחה בכל הקשור להעסקת מומחים זרים בענף ההייטק

אלקבץ כהן משרד עורכי דין מתמחה בכל הקשור להעסקת מומחים זרים בהייטק בישראל. למשרדנו ניסיון רב שנים והיכרות מעמיקה על כל הקשור להעסקת מומחים זרים מתחום ההייטק.

שתפו עם חברים
זקוקים לייעוץ? צרו קשר
03-5225358
רחוב הכישור 51, קומה 3, חולון, 5886605
03-6304660
השאירו פרטים ונחזור אליכם