לייעוץ מקצועי חייגו: 03-5225358
contact
העסקת מומחה זר מאיחוד האמירויות

העסקת מומחה זר מאיחוד האמירויות

העסקת מומחה זר מאיחוד האמירויות - אלקבץ כהן משרש עורכי דין

הסכם איחוד האמירויות הערביות ישראליות שנחתם בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות בחודש ספטמבר לשנת 2020, פתח צוהר לעולם עסקי חדש והזדמנויות רבות לאנשי עסקים ויזמים , המעוניינים להרחיב את היקף פעילותם בעולם בכלל ובאיחוד האמירויות בפרט.

קבלת היתר להעסקת מומחה זר מאיחוד האמירויות

קבלת היתר להעסקת מומחה זר מאיחוד האמירויות, נכון לכתיבת שורות אלה ועד לעדכון אחר מרשות האוכלוסין וההגירה, אינה שונה במהותה מקבלת היתר למומחה זר ממדינות אחרות בעולם.

טרם קבלת ההיתר להעסקת מומחה זר בישראל, יש להוכיח לרשות האוכלוסין וההגירה שיש למומחה הזר אשר נדרשת העסקתו בישראל, מיומנות ספציפית ו/או יוצאת דופן, שאין בנמצא בקרב עובדים ישראלים. בנוסף, קיימת אפשרות להבאת המומחה הזר לישראל לצורך הכשרתם של עובדים מקומיים בארץ .

משרדנו טיפל בעשרות מקרים בהם חברה ישראלית התקשרה בהסכם עם חברה זרה לדוג’ לרכישת מכונה ו/או ציוד יקר למפעל ולשם כך עלה הצורך בהבאת מומחה זר שיוכל ללמד את העובדים המקצועיים לתפעל את המכונה או הציוד.

מקרה נוסף שכיח בו נדרשת קבלת היתר להעסקת מומחה זר, כאשר החברה הזרה התקשרה בהסכם למתן שירות מסוים בישראל ולשם כך נדרשת להגיע עם צוות עובדים מקצועי ומיומן מטעמה של החברה הזרה מחו”ל. ניתן להגיש בקשה להעסקת מומחה זר בה החברה הזרה היא המעסיקה בפועל או החברה הישראלית, הכל בהתאם לנסיבות המקרה הספציפי.

תהליך קבלת ההיתר להעסקת מומחה זר

תהליך קבלת ההיתר הינו מלווה בבירוקרטיה רבה ובמסגרתו נדרשת הצגת מסמכים שונים, חלקם ממדינת המוצא ונדרש אימותם על ידי נוטריון מקומי או קונסול ישראל בחו”ל.

הליך קבלת ההיתר אורך בממוצע בין 2-4 חודשים, הכל תלוי במורכבות המקרה. לאחר קבלת היתר העסקה, על המעסיק או מי מטעמו (במידה ומדובר בחברה זרה) לפנות לרשות האוכלוסין וההגירה לצורך קבלת אשרת כניסה וכן לשלם עבור רישיון העבודה למומחה הזר מסוג ב/1 למשך שנה. במידת הצורך, קיימת אפשרות להאריך את היתר העסקה ורישיון העבודה למומחה הזר בכל הארכה למשך שנה ועד למקסימום של 5 שנות עבודה בישראל.

כמו כן, ככל והמומחה מעוניין להגיע לארץ יחד עם משפחתו מדרגה ראשונה, קיימת אפשרות לבקש אשרת כניסה/שהייה לקרובי משפחה (אישה וילדים) , אשר יקבלו אשרת תייר מסוג ב/2.

מה קורה במידה ומסרבים בקשה לקבלת היתר למומחה זר?

במידה וסורבה בקשה לקבלת היתר עדיין לא מדובר בסוף פסוק, קיימת אפשרות במקרים המתאימים להגיש עתירה מנהלית לבית משפט מחוזי כנגד החלטת הסירוב ומתן היתר. יש לזכור כי לרשות המנהלית קיים שיקול דעת רחב בהחלטה מי ייכנס בשעריה ועל כן ככל וקיימת סיבה מספקת לסירוב כניסת המומחה (כגון: סיבה ביטחונית) קיים סיכוי כי העתירה תידחה והעורר יחויב בהוצאות לטובת המדינה.

 

הפקדת ערבויות כתנאי לקבלת היתר להעסקת מומחה זר

במקרים בהם המומחה אינו בעל השכלה אקדמית קיימת לעיתים אפשרות לרשות האוכלוסין לבקש מהמעסיק הפקדת ערבות בנקאית בסכום שנע בין 15-50,000 ₪.  לצורך הבטחת יציאתו של המומחה הזר מהארץ. יודגש כי, לא מדובר במקרים שכיחים ובד”כ כאשר מדובר במומחה שמגיע ממדינה ממנה יש נטייה להשתקעות בישראל.

שתפו עם חברים
זקוקים לייעוץ? צרו קשר
03-5225358
רחוב הכישור 51, קומה 3, חולון, 5886605
03-6304660
השאירו פרטים ונחזור אליכם