לייעוץ מקצועי חייגו: 03-5225358
contact
איך מערערים על החלטות משרד הפנים?

איך מערערים על החלטות משרד הפנים?

הגשת ערעור למשרד הפנים

דחייה או סירוב לבקשה כלשהי על ידי גורמים שונים במשרד הפנים הינה תופעה שכיחה למדי, לצערנו. מה האפשרויות העומדות בפניכם במקרה של דחיית הבקשה?

חשוב להדגיש כי במקרה של דחייה הזמן מהווה מרכיב חשוב ביותר להצלחה בהליך. לכן, במידה והגשת בקשה כלשהי למשרד הפנים ונדחית במכתב דחייה (מנומק!), חשוב מאוד לא להתמהמה ולגשת מיד לעורך דין המתמחה בהגירה והסדרת מעמד בישראל על מנת לבדוק מהי דרכי הפעולה האפשריות. לפנייה וסיוע בנושא של עורכת דין שני אלקבץ כהן לחצו כאן.

מה כדאי לעשות בטרם פנייה לערכאה שיפוטית?

חשוב לציין כי, גם אם פנית לעורך דין העוסק בהגירה והסדרת מעמד, בטרם עורך הדין יוכל לפנות בשמך לערכאה שיפוטית, יש לבצע “מיצוי הליכים” מול הרשות, דהיינו בטרם פנייה לבית המשפט, יש למצות את ההליכים בפני הרשות שלפנינו. הליך שכזה נקרא “ערר פנימי”. את הערר הפנימי ניתן להגיש תוך 21 ימים והוא מוגש לסמכות שמעל הגורם שנתן את החלטת הדחייה. לשם הדגמה: ערר פנימי על החלטת סירוב או דחייה של ראש ענף בלשכה האזורית, יידון על ידי מנהל הלשכה או סגנו.

מה קורה במקרה שבו הערר הפנימי שהוגש נדחה?

במקרה כזה, התחנה הבאה שעומדת לרשותנו היא “בית הדין לעררים”. כאן כבר מדובר כבר באופרה אחרת לגמרי, זוהי ערכאה שיפוטית מקצועית ייחודית בתחום. יש לציין כי ערכאה זו יחסית חדשה שדנה בסוגיות שונות הקשורות לחוק הכניסה לישראל וגם בסעיפים ייחודיים מחוק האזרחות. בית הדין לעררים למעשה החליף את בית המשפט המחוזי שכיהן כבית משפט לעניינים מנהליים.

מה קורה אם גם הערר שהגשנו  לבית הדין לעררים נדחה?

אם הערר שהגשנו נדחה גם כן, ניתן במקרים המתאימים למצות את ההליכים על ידי הגשת ערעור על פסק הדין שניתן על ידי בית הדין בפני בית המשפט המחוזי בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים. הערכאה האחרונה היא בית המשפט העליון למקרים חריגים. כמו כן, חשוב לציין שאם הזר נמצא בישראל לעיתים ניתן לקבל צו ביניים, זאת אומרת צו המונע את גירושו של הזר כל עוד לא התקבלה הכרעה רשמית בעניינו. פעולה מידית לאחר דחיית הבקשה יכולה למנוע נזק להמשך ההליך. עוד חשוב לציין כי כל האחד מההליכים הללו מותנה בתשלום אגרה ואורך זמן. לכן מומלץ בחום להימנע מלנסות לקחת את הדברים לבד ולפנות תמיד לעורך דין המתמחה בהסדרת מעמד והגירה לישראל, אשר ימנע מראש טעויות הנובעות מחוסר ידע או חוסר מקצועיות.

לסיכומו של דבר, הליך הגשת ערר ומיצוי ההליכים בפני רשות מנהלית הינו הליך חשוב מאין כמותו ומהווה חלק מהתהליך להצלחת התיק. הקפדה על מועדים תוכל למנוע גרימת נזק בלתי הפיך בתיק לכן חשוב מיד עם קבלת החלטת הדחייה או הסירוב מהרשות המנהלית לפנות לעורך דין המתמחה בתחום של ההגירה והסדרת המעמד בישראל – ליצירת קשר ישיר וסיוע של עורכת שני אלקבץ כהן לחצו כאן.

שתפו עם חברים
זקוקים לייעוץ? צרו קשר
03-5225358
רחוב הכישור 51, קומה 3, חולון, 5886605
03-6304660
השאירו פרטים ונחזור אליכם