לייעוץ מקצועי חייגו: 03-5225358
contact
הזמנת תייר לישראל

הזמנת תייר לישראל

הזמנת תייר לביקור בישראל

הזמנת תייר לביקור בישראל

פעמים רבות פונים למשרדנו לקוחות ומספרים כי רצו להזמין חבר או מכר מחו”ל אולם לא חשבו שיש להסדיר זאת מראש ולצערם, בהגיעו של התייר לנמל התעופה בן גוריון בביקורת הגבולות לעיתים ומסיבות שונות התייר סורב והוחזר למדינת מוצאו.

לא רק זה, ברגע שתייר מסורב כניסה לישראל, הוא נשלח אחר כבוד למתקן מסורבים הממוקם גם הוא בנמל התעופה בן גוריון (נקרא מתקן “יהלום”). המתקן הוא מין “בית מעצר” קטן בו למעשה ממתינים המסורבים לטיסתם הקרובה ביותר חזרה למדינה ממנה הגיעו. במעמד הסירוב בדרך כלל אף נלקח מהם הטלפון הנייד ומן הסתם הליך שכזה גורם למפח נפש וחוויה לא נעימה בלשון המעטה, שלעיתים יכולה הייתה להימנע בביצוע מספר פעולות מקדימות לביקורו של התייר. מה גם, תייר שסורבה כניסתו לישראל לא יוכל לשוב לישראל משך תקופה של 10 שנים (!) – מכל הסיבות הללו מומלץ להתייעץ בעורך דין בטרם הזמנת התייר ארצה.

יחד עם זאת, חשוב לציין שמשרד הפנים אינו השד הנורא וכשיש סיבה לסרב בדרך כלל (אבל לא תמיד, לצערנו) הסיבה או החשש התגלו כמוצדקים. בעבר היו מקרים רבים של אנשים שנכנסו לישראל כתיירים באשרה למשך 3 חודשים ובפועל נשארו בישראל ועבדו במשך שנים עד שנתפסו וגורשו מהארץ.

הזמנת תייר לישראל –  באילו מקרים?

אז מה כדאי לעשות בעניין? יודגש כי אין חובה בחוק להזמין את התייר מראש בטרם הגעתו, אולם מומלץ להזמינו במקרים הבאים:

1. לא קיימת נציגות ישראלית בארצו של המוזמן.
2. הוגשה בקשה שסורבה על ידי הקונסול.
3. הזר המוזמן שהה בעבר בישראל שלא כחוק.
4. במקרים הומניטאריים בהם הזר המוזמן הינו נכה, קשיש וכדומה.
5. ביקור של קרובי משפחה זרים של אזרחים ישראליים.
6. אנשי עסקים המוזמנים לביקור קצר מועד על ידי בעלי עסקים בישראל לצורכיהם העסקיים.

בבואנו להזמין תייר מחו”ל, קיימים מספר מסמכי סף שיש להמציא למשרד הפנים:

  • טופס בקשה לאשרת כניסה לישראל.
  • במידה ומדובר באזרח ישראלי שמעוניין להזמין קרוב משפחתו מחו”ל, יש להגיע למשרד הפנים ולהזמינו מבעוד מועד ולצרף הוכחות לקשר המשפחתי בין הישראלי לתייר ( תעודת לידה לדוגמא).
  • מכתב קצר המסביר את מטרת הביקור של התייר בישראל.
  • אם מדובר בחבר / מכר שלנו, יש לציידו במכתב שיגיע עמו לישראל למניעת אי הבנות אצל מתחקר הגבול בכניסה לישראל.

לסיכום הדברים, יש לזכור כי גם אחרי שמילאנו אחר כל התנאים והצגנו מסמכים תומכים, חשוב לדעת שעדיין קיים שיקול דעת מסוים לרשות האוכלוסין וההגירה, האם לאשר את כניסתו של התייר לישראל ובמידה וסורבה כניסתו למרות שפעלתם כדין ובכפוף לנסיבותיו המיוחדות של המקרה ניתן להגיש ערר על החלטת הסירוב לבית הדין לעררים. יודגש כי לא ניתן להגיש ערר על סירוב כניסה במידה והטיסה של המסורב הינה פחות מ-24 שעות, כך שעליכם לפעול מהר ככל האפשר ולפנות לעורך דין המתמחה בהגירה והסדרת מעמד בישראל. ליצירת קשר ישירות לסיוע עם עורכת הדין שני אלקבץ כהן לחצו כאן.

שתפו עם חברים
זקוקים לייעוץ? צרו קשר
03-5225358
רחוב הכישור 51, קומה 3, חולון, 5886605
03-6304660
השאירו פרטים ונחזור אליכם