לייעוץ מקצועי חייגו: 03-5225358
contact
העסקת ספורטאים זרים

העסקת ספורטאים זרים

העסקת ספורטאים זרים - אלקבץ כהן משרד עורכי דין

קבלת היתר להעסקת ספורטאים זרים

לעיתים בענפי ספורט שונים כמו בכדורגל או כדורסל, מבקשים לצרף לקבוצה שחקן או מאמן זר בעל כישורים מיוחדים במיוחד (ראה דוגמא עכשווית מימנו של השחקן האגדי ליאו מסי שצורף לנבחרת דובאי).

בישראל מדובר באשרת עבודה למומחה זר לכל דבר ועניין שבא לעבוד בישראל ומשכך המבקש להעסיקו נדרש להוכיח מומחיות ספיציפית וחיוניות בהבאתו של המומחה הזר.  הבקשות מוגשות על ידי אגודת הספורט המבקשת להעסיק את השחקן, בד”כ מדובר במלכ”רים (מוסד ללא כוונת רווח) או עמותות.

נוהל מומחים זרים מסדיר את אופן הגשת הבקשה לקבלת היתר למומחים זרים וגם לספורטאי/מאמן הזר. הבקשה להעסקת הספורטאי הזר תוגש על ידי הארגון או הקבוצה שהזמינה את המומחה הזר ויש לצרף לבקשה המלצה של משרד התרבות והספורט

חשוב לציין שהמדינה הגבילה את כמות אשרות העבודה למומחים זרים וזאת על מנת להבטיח את העסקתם של ישראלים בענף. לפיכך, קיימת מגבלה על מספר השחקנים הזרים שניתן להעסיק בקבוצה מסוימת. כמו כן, יש לציין כי נוהל מומחים קובע כי יש לשלם לספורטאי זר חייב להשתכר פעמיים השכר הממוצע במשק .

לאחר קבלת היתר להעסקת הספורטאי הזר יש לפנות ללשכת רשות האוכלוסין באיזור הרלוונטי ולאחר תשלום על אשרת העבודה הויזה נשלחת לשגרירות ישראל במקום מושבו של השחקן. לאחר מכן, השחקן יגש לקונסוליה לקבלת את אשרת הכניסה בדרכונו ויוכל להגיע לארץ .

 

שתפו עם חברים
זקוקים לייעוץ? צרו קשר
03-5225358
רחוב הכישור 51, קומה 3, חולון, 5886605
03-6304660
השאירו פרטים ונחזור אליכם