לייעוץ מקצועי חייגו: 03-5225358
contact
הסדרת מעמד להורה קשיש

הסדרת מעמד להורה קשיש

הסדרת מעמד להורה קשיש ובודד - משרד עורך דין אלקבץ כהן

קבלת מעמד בישראל לזר לפי נוהל הורה קשיש ובודד

מדינת ישראל מאפשרת להורה קשיש ובודד של אזרח ישראלי , להגיש בקשה לקבלת מעמד של קבע בישראל ולחיות לצד בנו/בתו הישראלים.

נוהל הורה קשיש הוא אחד מהנהלים הבודדים בהם מדינת ישראל מאפשרת להקנות מעמד בישראל שלא בהתאם לחוק השבות ולמי שאינם יהודים. הסיבה העיקרית לנוהל היא סיבה הומניטארית ובבסיסה הצורך לסייע להורים מבוגרים ובודדים של אזרחים ישראלים בערוב ימיהם להזדקן ולחיות בכבוד לצד ילדם.

רשות האוכלוסין וההגירה בודקת את סעיפי הנוהל בצורה קפדנית ומדוייקת ביותר כך שאם אינכם עומדים במלוא סעיפי הנוהל, קיים סיכוי גבוה שרשות האוכלוסין וההגירה תדחה את הבקשה לקבלת מעמד להורה הקשיש.

מיהו הורה קשיש?

  • אב של אזרח ישראלי שגילו 64 שנים ומעלה
  • אם של אזרח ישראלי שגילה 62 ומעלה

מיהו הורה בודד?

הכוונה היא להורה שאין לו ילדים נוספים בחו”ל או בת זוג . מדובר בתנאי דווקני עליו רשות האוכלוסין וההגירה מקפידה במיוחד, אולם קיימים חריגים בודדים בפסיקה.

הגשת בקשה – מסמכים נדרשים:

לצורך הגשת בקשה לפי נוהל הורה קשיש, יש להמציא שורה של מסמכים ממדינת המוצא של ההורה הקשיש ובין היתר תעודת לידה, תעודת מצב אישי, תעודה המעידה על כך שאין למבקש עבר פלילי (תעודת יושר) . כל התעודות יתורגמו לעברית ועליהן להיות מאומתות בחותמת אפוסטיל.

בנוסף, על ההורה הזר לחתום על תצהיר לפיו אין לו ילדים אחרים בחו”ל וכן יש לצרף התחייבות מפורשת של הישראלי לדאוג לצרכי ההורה וכן לבטח את ההורה בביטוח בריאות. לבקשה יצורף מכתב הסבר מטעם ההורה הזר ובו יפרט היכן התגורר עד למועד הגשת הבקשה, מי חבריו, היכן ועם מי חגג חגים, טיב הקשר עם האזרח הישראלי וכו’.

לאחר שהוצגו מלוא המסמכים הנדרשים לפי נוהל הורה קשיש (יוער כי ככל והזר ממדינות ברית המועצות לשעבר כגון: אוקראינה, רוסיה , מולדובה וכו’ תתקיים פגישה בנתיב לשכת הקשר) יונפק רישיון ישיבה שיינתן בהתאם לגילו של ההורה הקשיש במועד הגשת הבקשה

ככל שמדובר באב קשיש מבוגר בין הגילאים 67-64 יקבל רישיון ישיבה “ב\2” תייר למשך שנה כאשר ניתן יהיה להאריך את הרישיון לתקופה של 27 חודשים במצטבר.

ככל שמדובר בהורה קשיש זר שהוא מעל גיל 67 שנים, מאפשר הנוהל להאריך את רישיון הישיבה לתקופה נוספת. ככל שמדובר בהורה קשיש זר שגילו 70 שנים ומעלה, אפשר להאריך את רישיון השהייה למשך שנה נוספת.

ככל שמדובר באם קשישה זרה, בין הגילאים 65- 62 רישיון הישיבה מסוג ב/2 תייר יינתן גם כן עד לתקופה כוללת של 27 חודשים. לאם קשישה מעל גיל 65 שנים, ניתן להאריך את רישיון השהייה למשך שנתיים נוספות ולאחר גיל 70, אפשר להאריך את הרישיון לעוד תקופה שלאחריה, בדומה לנוהל החל על אב קשיש.

בתום שנתיים נוספות באשרת א/5 תושב ארעי, רשאי ראש צוות בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה לאשר לזר מעמד של תושב קבע בישראל.

שתפו עם חברים
זקוקים לייעוץ? צרו קשר
03-5225358
רחוב הכישור 51, קומה 3, חולון, 5886605
03-6304660
השאירו פרטים ונחזור אליכם