לייעוץ מקצועי חייגו: 03-5225358
contact
הסדרת מעמד לקטינים זרים הנלווים לבני זוג של ישראלים

הסדרת מעמד לקטינים זרים הנלווים לבני זוג של ישראלים

minor

כאשר אחד מבני הזוג הוא אזרח זר ויש לו ילדים קטינים מקשר זוגי קודם , קיימת אפשרות להבאת הקטין להתלוות להורה הזר בישראל. מדובר בבקשה להוספת קטין נלווה להליך המדורג בין בני זוג.

בעבר, בני זוג שאחד מהם אזרח זר אשר חיו יחד בחיים משותפים כידועים בציבור לא יכלו לצרף קטין נלווה להליך המדורג. האפשרות הזו הייתה קיימת רק במקרה שהוגשה בקשה להסדרת מעמד עם בן זוג זר עקב נישואין. למעשה היה מדובר באפליה חמורה דה פאקטו בין זוגות ידועים בציבור לבין זוגות נשואים.

לאחרונה בעקבות עתירה שהוגשה בגין אפליה בנושא לבג”ץ נגד משרד הפנים, שינה משרד הפנים את נוהל הסדרת מעמד לבן זוג של אזרח ישראלי שמספרו 5.2.0009 ולמעשה השווה את הסעיף העוסק בקטינים נלווים כך שמעתה גם בני זוג שאינם נשואים ולבן הזוג הזר ילד מקשר זוגי קודם, יוכל להביאו לארץ ולגדלו יחד עם בן הזוג הישראלי, בכפוף לעמידה במספר תנאים מקדמיים.

איך מתבצע התהליך להבאת קטין נלווה בפועל?

על מנת להסדיר מעמד של קטין נלווה לבן זוג זר של אזרח ישראלי, יש לעמוד בשורה של תנאי סף :

  • הצגת תעודת לידה של הקטין
  • דרכון זר של הקטין בתוקף לשנתיים לפחות.
  • קבלת עמדתו של ההורה הנוסף של הקטין.
  • קטין בין גילאים שנים 14-18 חייב בהצגת תעודת יושר.
  • קטינים מעל גיל 15שנים – הצגת הוכחות להימצאות הקטין ושמירה על קשר רציף עם ההורה הזר לפחות שנתיים טרם הגשת הבקשה.
  • קטינים מגיל 17.5 שנים – תועבר הבקשה להחלטת מנהל המרחב.

יש לקחת בחשבון כי ללא קבלת עמדת ההורה הנוסף של הקטין לא יינתן מעמד לקטין. במידה וההורה הנוסף אינו בין החיים, יש להציג תעודה ציבורית מאומתת המוכיחה זאת.

במידה וההורה הנוסף בחיים אולם מרכז חייו בחו”ל, על ההורה הזר להציג למשרד הפנים מסמך ציבורי המפרט את כתובתו המעודכנת של ההורה בנוסף בחו”ל. לאחר קבלת המסמך הציבורי ישלח נציג משרד הפנים הודעה בכתב להורה הנוסף לפיה הוגשה בקשה להסדרת מעמדו של הקטין בישראל להגירה כאשר בסופו של ההליך המדורג של ההורה שחי בישראל עם בן זוג זר, יקבל הקטין מעמד בישראל (תושבות קבע או אזרחות ). ההורה הנוסף יצטרך להשיב אם מתנגד לבקשה או לקבלת המעמד בישראל .

הסכמת ההורה הנוסף תיחתם בפני קונסול ישראל בנציגות בחו”ל או בפני נוטריון ציבורי בחו”ל .

במידה וההורה הזר החי בישראל עם בן זוג ישראלי טוען כי הוא המשמורן הבלעדי של הקטין , יידרש להציג אסמכתאות ומסמכים מאומתים התומכים בטענותיו.

למען הסר ספק לא ניתן להסדיר כלל מעמד של ילדים של אזרח זר בקשר זוגי עם אזרח ישראלי שגילם גדול מגיל 18 והם יצטרכו להגיע לבקר את ההורה הזר בישראל . מומלץ במקרים כאלה להגיש בקשה מראש במשרד הפנים ולקבל את אישורם לביקור קרוב המשפחה.

לסיכום הדברים, יש לשים לב לתנאי הסף וכמובן להגיש את הבקשה במועד ובטרם ימלאו לקטין 18 שנים.

עורכת דין שני אלקבץ כהן  מתמחה בהגירה והסדרת מעמד לקטין נלווה בישראל. ליצירת קשר ישירות לסיוע עם עורכת הדין שני אלקבץ כהן לחצו כאן.

שתפו עם חברים
זקוקים לייעוץ? צרו קשר
03-5225358
רחוב הכישור 51, קומה 3, חולון, 5886605
03-6304660
השאירו פרטים ונחזור אליכם